.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 5 شنبه

* خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز با انتشار يادداشتي خطاب به دستگاه قضائي تحت عنوان "تساهل و تسامح قوه قضائيه قابل اغماض نيست" خواستار جلوگيري از اقداماتي از قبيل انتشارنامه زندانيان سياسي خطاب به مسئولين نظام يا مسئولين بين‌المللي و خاطرات آنها شد. در يادداشت اين خبرگزاري آمده است: "سيري در قوانين موجود كشور و دنيا نشان مي‌دهد كه در هيچ جا امكان تداوم جرم زنداني در زندان و همچنين تبعيض ميان زندانيان سياسي و غيرسياسي به رسميت شناخته نشده است". خبرگزاري جمهوري اسلامي اين يادداشت را با اين سئوال به پايان برده است كه "آيا بهتر نيست با اتخاذ تدابيري ضمن تلاش براي اصلاح مجرمان زنداني و بيماران سياسي، از سوءاستفاده بيگانگان جلوگيري كنيم؟"
* وزير خارجه فرانسه "همجنس بازي" را از مصاديق حقوق بشر و حمايت از همجنس بازان را وظيفه فرانسه مي‌داند. به گزارش آتي نيوز برنارد كوشنر وزير خارجه فرانسه در مصاحبه با يك سايت ضدانقلابي خواستار لغو مجازات اعدام و آزادي همجنس گراها در
ايران شد و گفت: فرانسه همواره از مبارزه شجاعانه و شرافتمندانه! همه كساني كه براي حقوق اوليه خود مبارزه مي‌كنند حمايت مي‌كند! وزير امور خارجه فرانسه از احتمال مجازات يك زن ايراني كه اقدام به قتل شوهرش كرده است ابراز نگراني كرد و گفت مجازات سكينه آشتياني باعث خشم ده‌ها هزار نفر از زنان و مردان جهان شده است. وي در ادامه مدعي شد يك جوان ايراني به نام الف - حميدي كه همجنس گراست به اعدام محكوم - شده و فرانسه از اين مجازات خشمگين است زيرا آزادي همجنس بازي حق هر انساني است و ما بايد مبارزه براي حقوق بشر را تا زماني ادامه دهيم كه اطمينان يابيم همجنس گراها در ايران و ساير كشورها با مجازات مرگ رو به رو نشوند.
* در پي انتشار خبري در رسانه‌ها مبني بر تشكيل جبهه حاميان اسفنديار رحيم مشائي، تشكيلات "امتداد مهر" با ارسال نامه‌اي به رسانه‌ها اعلام كرد: در هفته‌هاي گذشته خبري مبني بر تشكيل جبهه عدالت و رفاه منتشر شد و اين جبهه را حاميان يكي از مديران دولت دهم قلمداد نمودند. از آنجائيكه اسم امتداد مهر، هم از اعضاء تشكيل دهنده اين جبهه مطرح شده است لذا امتداد مهرها اعلام مي‌دارند به هيچ شخص و گروه خاصي وابستگي نداشته و داراي خط و مشي مستقل و تابع ولايت فقيه مي‌باشند. تشكيل يك جبهه نيازمند اساسنامه و مرامنامه بوده درحالي كه اين مهم براي جبهه عدالت ورفاه اتفاق نيفتاده و جلسات اين ائتلاف صرفاً هم انديشي براي رسيدن به وحدت بوده است. در جلسه هم انديشي ماه مبارك رمضان مطالبي از جانب سخنرانان مطرح گرديده ضمن تكذيب مطالب اعلام مي‌دارد درصورتي طرح هم، ديدگاه و نظرات اين عزيزان صرفاً شخصي بوده و ارتباطي به گروههاي حاضر در جلسه ندارد و قاعدتاً تمام مسائل و موارد گروهها به صورت مكتوب در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد."
* در جريان نشست مقدماتي وزيران كشور همسايه عراق در منامه بحرين، رئيس هيات كشور عربستان سعودي حمايت قاطع خود را از تصميم و اقدام دولت بحرين در مقابله با احزاب و گروه‌هاي شيعه در اين كشور اعلام كرد. در هفته‌هاي اخير سركوب فعالان سياسي شيعه توسط دولت بحرين شدت يافته و بسياري از اين افراد دستگير و زنداني شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.506 seconds.